새로운 경제환경은 당신에게 더 열심히 일하고, 더 많이 팔고, 더 긴 시간 일하라고 하지 않는다. 당신이 일하는 방식을 변화시키라고 한다. 현재 상황을 진단하고 변화된 조건에 맞게 당신의 방식을 조정하도록 하는 아래 세 가지 질문을 스스로에게 던져 보길 바란다.

1. 상황이 어떠한가?

대규모 사업들도 실패하는 새로운 현실과 확신, 신뢰, 관계는 새로운 경쟁우위이다.

2. 누가 관련 있는가?

고객, 잠재 고객, 그리고 직원들을 고려하여, 새로운 경제상황에서 그들이 무엇을 원하고 필요로 하는지 파악해라.

3. 어떻게 도움이 될 수 있는가?

당신이 제공해야 하는 독특한 것이 무엇인지 결정하라 – 혁신적인 제품일 수도 있고, 차별화된 가격 구조일 수도 있고, 또는 고객 및 직원들과 새로운 방식의 관계를 만드는 것일 수도 있다.

* 번역: HBR포럼코리아 김신형 회원 (www.hbrforum.org)
* 출처: Harvard Business Review

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Day2: ‘3 Questions to Help You Adapt to the New Economy’

The new economy doesn’t require you to just try harder, sell more, or work longer hours. it requires you to change the way you work. ask yourself these three questions to assess the current situation and adapt your game to the changed conditions:

1. What’s the situation? Remember that in this new reality in which big businesses are failing, trust, reliability, and relationships are the new competitive advantages.

2. Who else is involved? Consider your customers, prospects, and employees and what they want and need in this new economy.

3. How can you help? Determine what you have to offer that is unique — it may be innovative products, a differentiated pricing structure, or a new way of relating to customers and employees.

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