대부분의 회사는 현재의 환경에서 살아남기 위해 비용 절감을 해야합니다. 하지만 불행하게도, 모든 비용 절감이 현명하게 끝나는 것은 아닙니다. 따라서 우리는 그것을 줄이기 전에 아래와 같은 세가지 조언을 고려해야 합니다.

1. 전략을 우선시하라.
회사 전반에 걸쳐 실시 되는 비용 절감이 효과적인 결과를 가져오는 것은 매우 드문 일입니다. 그러나 전략을 우선적으로 내세운다면 어떤 부분에서 비용을 줄여야 하는지에 대한 결정을 도와줄것입니다. 뿐만아니라, 직원들이 비용 절감을 목표 달성을 위한 과정으로 받아 들일 수 있게 하는데에도 도움이 될 것입니다.

2. 좋은 고객에게 초점을 맞춰라.
가치있는 고객에게 제공해왔던 주요한 서비스를 줄이지 말고, 쓸모없는 복잡함을 만들어서 유지비용만 높이는 고객들을 ‘해고’해야 합니다. 회사의 제품과 서비스 자체에 행복해 하는 효율적인 고객들을 관리하는데 집중해야 합니다.

3. 회사의 비즈니스를 간결하게 유지하라.
경제 상황이 좋을 때에는 불필요하거나 복잡한 비즈니스 활동을 간과하고 지나칠 수 있습니다. 이것을 간결하게 만들면, 회사의 돈을 절약할 수 있을 것입니다. 또한 보너스로 고객과 직원들의 만족도까지도 높일 수 있습니다.

* 번역: HBR포럼코리아 노지우 회원 (www.hbrforum.org)
* 출처: Harvard Business Review

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Day11: ‘3 Tips for Smarter Cost Cutting’

Almost all companies have or will need to cut costs to survive in the current environment. unfortunately, not all cost cutting is done smartly. consider these three pieces of advice before making cuts:

1. Put strategy first. Cuts across the board rarely, if ever, lead to effective results. Laying out strategy first helps you decide where to cut and also helps employees accept the cuts as a step toward a goal.

2. Focus on good customers. Rather than cutting valued services to valuable customers, “fire” high-maintenance customers who cause you unnecessary complexity. Focus on serving your more cost-effective customers who are happy with your products and services as they are.

3. Keep your business simple. In a healthy economy, it’s easy to overlook processes and activities that are redundant or overly involved. Simplifying them can save you money, with the added bonus of increasing both customer and employee satisfaction.

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