50 Days Project: 50 MANAGEMENT TIPS OF THE DAY

Day 14: ‘실제 가능한 To-Do List를 작성하라’

대부분 여러분들은 To-Do List에 여러분들이 할 일들이 있습니다만, 아마 이것은 여러분에게 두려움만을 안길 것입니다. 만약 그 업무들이 과중해보인다면, 그건 여러분이 개별적인 업무들의 집합이라기보다는 하나의 큰 프로젝트로 생각하기 때문입니다. 실제로 활용가능한 To-Do List 작성을 위해서는, 완성하기 쉽도록 각각의 프로젝트를 아주 작은 단위로 쪼개는 것이 필요합니다.

예를 들어, 런칭회의를 준비하는 것은 참가자들에게 이메일을 발송하거나 미팅 장소를 예약하는 것과 같은 작은 일들로 나눠볼 수 있습니다. To-Do List에 ‘런칭회의 준비하기’라고 적기보다 이러한 작은 할 일들을 적어내려간다면, 아마 이 일을 해결해나가기 더욱 쉬워질 것입니다. 왜냐하면 이 하나하나의 일을 진행하는 데에는 그렇게 많은 생각과 시간이 들지 않기 때문입니다. 이러한 작은 일들을 충분히 찾아 해결해 나간다면, 여러분들의 큰 프로젝트는 금새 마무리 되겠죠.

* 번역: HBR포럼코리아 김태환 회원 (www.hbrkorea.org)
* 출처: Harvard Business Review

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Day14: ‘Write a To-Do List That Works’

If you’re like most people, you’ve got some tasks on your to-do list that you just dread tackling. if tasks seem overwhelming, it’s usually because you’re looking at them as whole projects, rather than individual tasks. to create an approachable to-do list, break each project down into bite-size, easy-to-complete actions.

For example, planning a launch meeting consists of small tasks like emailing participants and reserving a meeting room. If you write all those small tasks on your to-do list rather than the daunting “plan the launch meeting,” you’ll find them much easier to take care of because each one won’t require much thought or time. Complete enough of these small tasks and your big project will soon be done.

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