혁신프로세스의 실패는 비용이 많이 들며 시간소모도 큽니다. 그렇다면 당신은 왜 실패율을 0에 가깝게 줄이지 않습니까? 이는 정말 고상한 목표이며 혁신적인 회사들도 이제까지 거의 달성하지 못한 것입니다. 뿐만 아니라 실패는 혁신에 있어서 중요한 부분입니다. 다른 어떤 걸 배울 수 있으십니까? 실패를 제거하는 것 보다 다음 제시될 3가지를 통해 실패의 비용을 줄이는 것에 집중하십시오.

첫번째, 당신의 실험의 비용을 낮추십시오. 실험은 고가일 필요가 없습니다. 당신은 테스트 함에 있어서 개념을 새롭게 재창조할 필요가 없습니다. 가정을 추정함에 있어서 비용을 낮출 방법을 찾으십시오.

두번째, 실험의 순서를 바꾸십시오. 물류적인 것들을 하기 전에 전략적인 가정을 먼저 실험하십시오. 제품을 완성하기 전에 시장의 요구를 확인하십시오.

세번째, 결정을 더 빠르게 하십시오. 규모가 큰 조직일수록 좋지 않은 아이디어들이 종종 오래 남아 있는 경우가 있습니다. 혁신에 관한 의사결정에 속도를 붙여야 합니다. 그리고 결함있는 프로젝트들을 시간과 금전적인 부분이 소모되기 전에 제거하십시오.

* 번역: HBR포럼코리아 황인건 회원 (www.hbrforum.org)
* 출처: Harvard Business Review

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Day28: ‘How to Fail Cheaply’

Failures in the innovation process can be costly and time- consuming. So why not reduce your failure rate to as close to zero as possible? it’s a lofty goal indeed, and one very few innovative companies have ever achieved. plus, failure is important to innovation — how else do you learn? rather than eliminating failure, focus on reducing the cost of failure by doing the following three things:

1. Make your experiments cheaper. Experiments need not be expensive. You don’t need to recreate a concept exactly to test it. Find low-cost ways to test assumptions.

2. Change the order of experiments. Test strategic assumptions before logistical ones. Confirm the market need before perfecting a product.

3. Make decisions faster. Larger organizations often let bad ideas linger. Accelerate decision-making when it comes to innovation, and get rid of flawed projects before they cost you time and money.

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