매니저로서 중요한 책임 중 하나가 팀에 동기를 부여하는 것이다. 팀원들이 업무에 최선을 다하고, 어려운 도전을 하며, 주요 장애물들을 극복하도록 동기부여 해야 한다. 당신의 커뮤니케이션 스킬들이 동기부여를 주기도 하고 없애기도 한다.

이를 향상시키기 위해서는 도전이라는 프레이밍을 연습해야 한다. 예로 “우리는 어려움에 처한 사업을 회생시킬 수 있다.” 이런 접근방식은 새롭고 더 나은 팀을 원한다면 그것을 위해 노력해야 한다는 것을 팀원들이 알게 해준다. 당신이 책임을 지고 이끌어야 하지만, 팀원들의 지지 또한 필요하다. 당신이 도전할 때 희망적으로 커뮤니케이션 해야 한다. 그것이 팀이 처한 상황에서 생존과 성공을 위한 어려운 결정을 내릴 수 있게 해줄 것이다.

* 번역: HBR포럼코리아 이현미 회원 (www.hbrforum.org)
* 출처: Harvard Business Review

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Day33: ‘How to Inspire Your Team’

As a manager, one of your key responsibilities is to inspire your team — to motivate them to give their best on the job, make difficult changes, and overcome major obstacles. Your communication skills can make or break your ability to provide inspiration.

To sharpen up, practice framing a call to action as a challenge; for example, “We can turn our struggling business unit around.” This approach lets your people know that if they want a new and better team, they’ll have to work for it. You’ll lead the charge, but you need their support. As you present the challenge, communicate a sense of hope. It will help your team push through the tough choices necessary to survive and succeed in the current climate.

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