만약 여러분께서 새로운 관리자 직위를 갖게 된다면 첫번째 한 달이 성공과 실패를 가르는 중요한 시간이 될 것입니다.

아래에 제시된 단계들을 통해서 실제 경영에 있어 재무적으로 리더쉽 초기의 빠른 성과를 만들 수 있어요.

1. A 아이템 순위를 만들어라.
– 현재 직위에서 수 년 내에 반드시 달성해야하는 가장 중요한 목표들의 순위를 만들어보세요.

2. 만물의 중심이 무엇인지를 확인해라.
– 경영 업무 전반에서 또는 그 과정을 통해 빠른 성과를 얻는 것이 가능할 수 있으며 이 것이 여러분이 설정한 A 아이템 – 가장 중요한 목표에 대한 순위가 맞다는 것을 증명하는데 도움이 될 것입니다.

3. 일단 빠른 시간 안에 성공 케이스를 확보하기 위해 실험용 파일롯 프로젝트를 가동해라.
– 첫번째 성공 케이스의 경험을 통해 여러분의 부하 직원들은 앞으로의 프로젝트에서 어떻게 업무를 진행해야할지에 대해 잘 알게 될 것입니다. 예를 들어, 만약 당신이 비지니스에서 협업을 강조하고 싶다면, 다양한 역할이 함께 교차하는 팀 프로젝트를 구성해보세요.

* 번역: HBR포럼코리아 김지원 회원 (www.hbrforum.org)
* 출처: Harvard Business Review

screen-shot-2016-11-22-at-11-57-35-pm

 

원문 보기

Day36: ‘How to Score Early Wins in a New Leadership Role’

If you’re transitioning into a new leadership role, your actions in the first months can mean the difference between success and failure. Score early wins that produce tangible operational and financial improvements, using these steps:

1. Establish A-item priorities — major objectives you must accomplish in the first few years in this role.

2. Identify a “center of gravity” — a business area or process where early wins are probable and will support your A-item priorities.

3. Initiate pilot projects in the center of gravity to secure swift successes.
Achieve these early wins in a manner consistent with how you think your group should work. For example, if you want to see more collaboration, create cross-functional teams to lead the pilot projects you’ve designed.

Leave a Reply