이 경기에 매우 적은 사람들이 퇴사를 고려한다. 이 말은 불행하게도 많은 사람들이 좋아하지 업무에 꼼짝 못하거나 심지어 본인의 비인간적인 모습을 보게된다. 최악의 업무환경을 활용하기 위해 아래의 3가지 팁을 사용해보자.

1. 사람들과 교류하라.
인간관계는 종종 업무환경을 발전시키거나 엉망으로 만들기도 한다. 여러분의 부서 밖을 살펴보고, 여러분의 상사와 부하직원들 중에서 관계할 수 있는 사람이 누구인지 찾아보자.

2. 유머를 사용하라.
업무 중에 불쾌한 일이 생긴 날에는 유머를 불어넣을 수 있는 방법을 찾아라. 유머를 통해 그 시간은 순식간에 지나갈 것이고 유머에서 얻은 여유는 관점을 유지하는데도 도움을 준다.

3. 현실에 안주하지 마라.
아마도 중요한 것은, 레쥬메를 꾸준히 수정하고, 링크드인 프로필을 업데이트하고, 구직사이트를 확인하라.

* 번역: HBR포럼코리아 이송 회원 (www.hbrforum.org)
* 출처: Harvard Business Review

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Day40: ‘Make the Most of a Bad Job Situation’

In this economy, very few people contemplate quitting their jobs. unfortunately, this means that many people are stuck in jobs they don’t like or they even find dehumanizing. to make the most out of a bad work situation, try using these three tips:

1. Connect with people. Relationships often make or break a work situation. Look outside your department and both above and below your level to find people to whom you can relate.

2. Use humor. If you’re not happy in your job, find ways to inject humor into your day. Humor passes the time and levity helps you keep perspective.

3. Don’t be complacent. Perhaps most important, when you have a free moment, keep working on your resume, updating your LinkedIn profile, and checking job boards.

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