변화가 어떻게 될 지 미리 경험할 기회가 있다면 변화는 어려울 수 있다. 편한 것을 할 수 있는 선택 자체를 제거함으로써 당신이나 다른 사람들로 하여금 새로운 시도를 하게끔 유도할 수 있다.

예를 들어서, 해결책이 필요할 때 팀원들이 항상 관리자 본인에게 찾아오기보다 팀원들 안에서 해결책을 논의하길 바란다면, 그 관리자는 휴가를 떠나라. 사무실에 없고 연락이 안 닿는 동안 팀원들은 중요한 질문을 서로에게 하며 해결책을 찾을 것이다.

* 번역: HBR포럼코리아 기동인 회원 (www.hbrforum.org)
* 출처: Harvard Business Review

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Day44: ‘Convince Others to Change by Eliminating Choices’

Change is more likely to stick when one has the opportunity to experience in advance what the change will be like. By eliminating the choice to do what is comfortable, you can force others (or yourself) to try something new.

For example, one manager who wanted his team members to look to each other for solutions rather than always turning to him took a much-needed three-week vacation. While he was out of the office and out of touch, his direct reports had no choice but to go to each other with critical questions.