이메일을 5분마다 확인함으로써 당신은 바쁘다고, 어쩌면 중요한 사람이라고 느낄지도 모르겠지만, 그건 당신이 정말 중요한 일을 하는 데에는 아무런 도움이 되지 못한다. 끊임없이 밀려드는 시급한 일들 속에서 정말 해야만 하는 일들을 놓칠 수도 있다.

매일 완수해야 하는 중요한 일들 3가지를 적어보라. 죽 적어본 다음, 책상에 잘 보이게 두라. 그리고 하루 중 메일의 받은편지함이 아닌 이 리스트를 체크하는 시간을 갖도록 하라. 대부분의 “시급한” 일들은, 이 중요한 일들에 먼저 시간을 쓴 이후에도 할 수 있는 것들이다.

* 번역: HBR포럼코리아 이현희 회원 (www.hbrforum.org)
* 출처: Harvard Business Review

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Day 47: ‘Focus on What’s Important, Not Urgent’

Checking email every five minutes can make you feel busy, and perhaps even important, but it doesn’t help you get through your critical to-do list. in a frenzy of constant urgency, it’s possible to lose sight of the real work you need to get done.

Create a list of three things that are important to accomplish each day. Write them down and keep the list visible on your desk. Take the free moments in your day to check on your list, not check your inbox. Most “urgent” items can wait while you take the time you need to focus on these vital projects.